skip to Main Content
Exercițiile fizice și sistemul imunitar

Exercițiile fizice și sistemul imunitar au fost subiecte ample de discuție, mai ales pentru că de la începutul pandemiei, nivelurile de activitate fizică și călătoriile au scăzut semnificativ la nivel mondial, iar cercetătorii investighează consecințele.

Reveniți pe website-ul nostru pentru studierea articolelor noi din cele mai căutate domenii de activitate.

Cercetările lor sunt încă în evoluție, dar încep să arate că nivelurile scăzute de activitate fizică au afectat negativ sănătatea publică și în special sistemul imunitar.

Sistemul Imunitar

Cum afectează exercițiile sistemul imunitar?

Oamenii de știință au trecut în revistă zeci de ani de cercetare privind relația dintre exercițiile fizice și sistemul imunitar. Ei au descoperit o corelație puternică între nivelul de activitate fizică și severitatea simptomelor infecțiilor respiratorii.

Cu cât nivelurile de exerciții fizice sunt mai scăzute, cu atât sunt mai mari șansele de a face o boală respiratorie și cu atât simptomele sunt mai grave.

Stilul de viață sedentar și nivelurile scăzute de activitate fizică sunt asociate cu niveluri crescute de inflamație în organism, pe care oamenii de știință le măsoară analizând moleculele proinflamatorii (de exemplu, citokine, interleukine, TNF și proteina C reactivă).

Exercitii Fizice

Aceste molecule sunt mai mari în organism atunci când activitatea fizică este cronic scăzută. Cercetătorii au văzut că dacă creștem nivelul de activitate fizică – atât prin antrenament cardio, cât și prin antrenament de rezistență, va îmbunătăți sistemul imunitar.

Exercițiile fizice (când nu ești bolnav) pot scădea inflamația din organism și pot permite sistemului imunitar să funcționeze mai bine.

După ce au examinat un număr mare de pacienți adulți cu boli respiratorii, cercetătorii și-au comparat simptomele cu nivelurile lor de activitate:

  • constant inactiv (de la 0 la 10 minute pe săptămână),
  • o anumită activitate (11 până la 149 de minute pe săptămână) și
  • îndeplinirea constantă a liniilor directoare (mai mult de 150 de minute pe săptămână).

Rezultatele au arătat că persoanele care făceau în mod constant 150 de minute de activitate fizică sau mai mult pe săptămână au avut mai puține simptome și au mai puține șanse să fie spitalizate din cauza infecției respiratorii.

Exercițiile fizice și sănătatea

Activitate fizică

Orientările generale de sănătate recomandă o activitate fizică moderată, regulată (30 până la 60 de minute de trei până la cinci zile pe săptămână), până la activitate fizică intensă (30 până la 45 de minute de două până la trei ori pe săptămână).

Respectarea acestor linii este legată de șansele scăzute de a dezvolta o infecție a tractului respirator superior.

După ce au examinat scăderea semnificativă a activității fizice zilnice care a avut loc în timpul apogeului pandemiei, unii cercetători sugerează că este nevoie de mai mult exercițiu pentru a ajuta la scăderea simptomelor legate de bolile respiratorii.

Pentru a îmbunătăți bunăstarea mentală, avem nevoie de 150 minute de exercițiu moderat sau 75 de minute de activitate fizică de mare intensitate, trei până la cinci zile pe săptămână.

Cât de mult exercițiu este necesar pentru o sănătate optimă a sistemului imunitar variază în funcție de stilul tău de viață. Cercetările arată că între 30 și 400 de minute de trei până la cinci ori pe săptămână este cel mai bine.

Antrenamentul de rezistență aduce beneficii pentru sistemu imunitar?

Antrenamentul de rezistență poate ajuta la susținerea sistemului imunitar, cardiovascular și respirator.

Antrenamentul de rezistență

Antrenamentul de rezistență cu mai multe articulații (adică folosirea mai multor grupuri de mușchi simultan, spre deosebire de izolarea mușchilor specifici) poate îmbunătăți forța musculară, dimensiunea mușchilor și compoziția corpului.

Greutățile, benzile de rezistență sau greutatea corporală pot fi folosite în funcție de preferință și comoditate.

Cercetările arată că antrenamentul cu rezistență la viteză mare (adică antrenamentul cu greutate mică până la moderată și mișcare mai mare decât antrenamentul tradițional cu greutăți) poate fi cel mai bun pentru unii oameni, în special pentru adulții în vârstă.

Cercetătorii recomandă ca antrenamentul de rezistență să fie încorporat în recuperarea după boli respiratorii și să fie personalizat în funcție de nevoile pacientului și de severitatea bolii și a simptomelor acestuia.

Antrenamentul de rezistență poate sprijini sistemul imunitar și utilizarea diferitelor grupe de mușchi, greutate mică până la moderată și mișcare. Acestea pot fi cele mai bune metode de a își proteja sistemul imunitar, pentru unii oameni.

Mișcări pentru echilibrul minte-corp

Tot ce se află în corpul nostru – emoțiile noastre, sistemele energetice, structurile musculo-scheletice, sunt interconectate.

Atunci când un element este oprit, efectul de ondulare poate fi simțit pe tot parcursul. Cheia pentru a reveni la echilibru? Exercițiile fizice.

Nu trebuie să mergi la un antrenament greoi și care provoacă transpirație pentru a culege toate beneficiile suculente și de armonizare. Exercițiile fizice se pot face și în confortul propriei case.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back To Top
Search