Google Trends, cum puteți folosi datele în strategia de optimizare SEO

Google Trends, cum puteți folosi datele în strategia de optimizare SEO. Instrumentul gratuit care ne arată ce subiecte sunt în tendințele oamenilor în lume.

O strategie SEO eficientă trebuie să includă și Google Trends

Afișează tot felul de evenimente, de la mari la mici, globale sau locale și tot ce se află între ele. Știe că, la fiecare patru ani, întreaga lume se grăbește să discute despre Jocurile Olimpice.

„Greva climatică” a Gretei Thunberg a fost pe buzele tuturor timp de o săptămână.

Acest instrument de căutare online analizează mostre de date de căutare. Astfel, se măsoară interesul utilizatorilor pentru diverse subiecte. Mai apoi, le prezintă în mod convenabil prin intermediul unui grafic.

Google Trends stochează tone de date, încă din 2004. De la extinderea majoră a gigantului de căutare în 2015, toate datele au fost actualizate în timp real.

Partea cea mai bună este că instrumentul e ușor disponibil pentru toată lumea. Nici nu este nevoie să creați un cont ca în Google Analytics sau Google Search Console.

Așadar, vă invităm să vă alăturați acestui tur cu ghidul Google Trends. Descoperiți întregul potențial pentru a obține informații valoroase. Există zeci de moduri în care instrumentul poate fi utilizat.

Suntem încrezători că găsiți oportunități pentru a vă sprijini strategii SEO 2020 și eforturi de marketing. Indiferent de activitatea desfășurată de unele companii SEO, aceste informații sunt binevenite

Găsirea subiectelor în trend cu acoperire în nișa dvs.

Urmărirea cu atenție a Google Trends vă ajută să rămâneți la curent cu evenimentele din nisa de afaceri. Dacă o poveste a făcut recent „valuri”, veți putea cu siguranță să o găsiți. Se va afla în secțiunea „Căutări populare” ale instrumentului.

Secțiunea poate fi accesată din bara laterală de pe partea stângă.

Această secțiune conține două file. „Tendințe de căutare zilnice” și „Tendințe de căutare în timp real”. Fila „Tendințe de căutare zilnice” arată 20 din cele mai căutate cuvinte cheie din acea zi.

Doar apăsați „Încărcați mai multe”, în partea de jos a paginii pentru a vedea rezultatele istorice. De asemenea, puteți extinde termenul de căutare care vă interesează. Astfel, puteți obține date mai detaliate.

Lângă fiecare termen de căutare popular veți găsi volumul de căutare și noutățile aferente. Acest lucru înseamnă că Google Trends nu vă spune doar ce subiecte creează actualitatea. Mai mult decât atât, vă oferă și alte informații conexe.

De exemplu, o actriță a primit un premiu prestigios, iar oamenii au început să o caute.

Alături de titlurile articolului, puteți vedea exact când a fost publicat. Povestea a fost prezentată cu ceva timp în urmă? Asigurați-vă că nu și-a pierdut interesul, înainte de a produce un conținut similar.

Analizarea tendințelor în funcție de domeniu

Pentru a localiza tendințele care abia apar, accesați „Tendințe de căutare în timp real”. Aici veți găsi povești publicate în urmă cu doar câteva ore. Când este extins, fiecare termen de căutare vine cu un grafic.

Acesta arată dacă interesul pentru știri este în continuă creștere sau deja se estompează.

Mai mult, puteți alege categoria de căutare care vă interesează. Alegerea este destul de limitată: aveți categorii de afaceri, divertisment, sănătate, tehnologie și sport. Dar nu vă speriați dacă nișa dvs. nu intră în niciuna din categoriile de mai sus.

Puteți să preluați în continuare câteva idei de subiecte din Google Trends. Va trebui doar să o faceți într-un mod diferit. Acest lucru ne duce la următorul punct.

Folosirea instrumentului de explorare de la Google Trends

Căutarea prin secțiunea „Căutări populare” din Google Trends poate să nu vă dea uneori niciun rezultat. Nișa dvs. de afaceri poate fi prea specifică. Poate știrile relevante pentru afacere nu pot să se înscrie în primele 20 de rezultate.

Așadar, dacă din anumite motive nu ați găsit sugestii gata făcute, accesați secțiunea „Explorați”. Este accesibilă în bara laterală din partea stângă. Aceasta conține informații despre toate interogările de căutare. Volumul de căutare trebuie să fie mai mare de zero.

Cu siguranță o să găsiți aici câteva idei de cuvinte cheie.

Pentru a începe, introduceți cuvântul cheie în caseta de căutare din partea de sus a Google Trends. O să găsiți secțiunile „Subiectele căutate” și „Interogări căutate” în partea de jos a secțiunii „Explorați”.

Puteți utiliza diferite filtre pentru a obține cele mai relevante rezultate:

  • introduceți termenul căutat în caseta alocată. Puteți alege dacă să îl descoperiți ca subiect/categorie sau ca termen de căutare. Este mai bine să alegeți prima opțiune. În caz contrar, puteți primi câteva sugestii de cuvinte cheie irelevante;
  • puteți alege și intervalul de timp care funcționează cel mai bine pentru căutarea dvs. În mod implicit, Google Trends analizează ultimele 12 luni. Însă, există o mulțime de alte opțiuni disponibile care variază de la „ultima oră” la „din 2004 până în prezent”
  • puteți restrânge căutarea la o anumită categorie sau subcategorie din lista sugerată. Aveți 25 de categorii cu mai multe subcategorii din care să alegeți.

Creativitatea este importantă și în Google Trends

Pentru ca cercetarea de cuvinte cheie să devină un succes, fiți creativi cu ajutorul cuvintelor cheie. Puteți începe cu un termen larg, cum ar fi „moda”.

Va trebui să fiți mai specific și să explorați niște termeni mai restrânși pentru a obține idei bune de subiect. De exemplu, mass-media de modă scrie adesea despre îmbrăcăminte. Design scump și de înaltă calitate.

Astfel, explorarea termenului „haute couture” este o idee bună.

Cu Google Trends, puteți explora și termeni de căutare care nu au legătură cu niciun subiect. De exemplu, „cum să” sau „ce este” pentru a obține idei de cuvinte cheie.

Utilizați filtrul de categorii pentru a specifica (sub)categoria care vă interesează. Găsiți o listă de noi interogări de trend și subiecte relevante pentru nișa dvs.

Acest lucru nu este oferit de niciun alt instrument. Soluțiile tradiționale de cercetare a cuvintelor cheie vă cer să fiți mai specifici.

Oportunități de noi cuvinte cheie prin Google Trends

Un alt beneficiu este că fixează termenii de căutare al căror volum de căutare crește și apoi revine la zero. În mai puțin de o săptămână. De exemplu, numele de noi parfumuri prezentate de casele de modă.

Instrumentele tradiționale de cercetare, de obicei, nu își actualizează bazele de date în timp real. Asta înseamnă că este posibil să nu aibă date cu privire la astfel de cuvinte cheie sensibile, la timp.

Prin urmare, Google Trends vă poate ajuta să descoperiți oportunități de cuvinte cheie. Altfel, acestea pot fi ratate cu ușurință. De exemplu, tendințele în mișcare rapidă sau interogările populare.

Și totuși, vrem să subliniem că nu ar trebui să vă bazați doar pe Google Trends pentru nevoile dvs. Instrumentele tradiționale de cercetare a cuvintelor cheie vă vor fi de ajutor. Mai ales în cazul în care nișa dvs. de afaceri nu este supusă unor tendințe în mișcare rapidă.

Sfatul nostru este să alcătuiți o listă de cuvinte cheie care să tragă idei din tot felul de surse. După ce ați terminat, puteți utiliza Google Trends pentru a obține informații necesare. Vă ajută să lăsați pe listă doar cuvinte cheie demne.

Analiza curbei de popularitate a cuvintelor cheie

Nu doriți decât să luați cuvinte cheie care se bucură de un interes public stabil. Pentru a verifica, introduceți cuvântul cheie în caseta de căutare Google Trends. Verificați nivelul de interes de-a lungul unei perioade.

Pe lângă validarea cuvintelor cheie noi, graficul poate fi folosit și pentru a verificarea celor vizate în prezent. Observați că unele cuvinte cheie au început să aducă mai puțin trafic? Se pare că zilele lor de glorie au apus.

Verificați graficul de popularitate pentru a vedea când cuvintele cheie pierd interesul public. Dacă se întâmplă asta, va trebui să căutați noi oportunități de cuvinte cheie.

Poate uneori doriți să accesați Google Trends pentru a vedea imaginea de ansamblu. Când am scris de „uneori” ne refeream la un „cuvânt cheie unicorn”. Acesta este un cuvânt cheie a cărui popularitate a ajuns până la cer. Însă, la scurt timp, dispare în neant.

În mod normal, ar trebui să evitați astfel de cuvinte cheie. Uneori, ceea ce pare un „unicorn” se poate dovedi a fi un cuvânt cheie sezonier. Bănuiți că acesta este cazul? Va trebui să accesați Google Trends pentru a verifica.

Menținerea în top pe perioada fluctuațiilor sezoniere

Cum puteți analiza sezonalitatea? Trebuie să schimbați intervalul de timp implicit setat în Google Trends. De la 12 luni la 5 ani. Puteți observa dacă creșterea popularității unui cuvânt cheie apare în fiecare an, la un moment dat.

Cuvintele cheie de sezon nu sunt inutile precum „cuvintele cheie unicorn”. Puteți merge mai departe și să le păstrați pe lista dvs. Cu toate acestea, va trebui să le tratați diferit de cuvintele cheie obișnuite.

Planificați-vă campaniile de marketing în ceea ce privește natura sezonieră a acestora.

Utilizați datele Google Trends pentru a înțelege când popularitatea unui cuvânt cheie începe să crească. De exemplu, toată lumea știe că închirierile de costume sunt căutate în jurul Halloween-ului. Și că oamenii au nevoie de încălțăminte de vară…vara.

Date precise cu ajutorul Google Trends

Dar cu Google Trends, puteți obține date mai precise. Vă va arăta că oamenii încep să caute o ținută de Halloween la începutul lunii octombrie. Fraza cheie „încălțăminte de vară” începe să obțină mai multe căutări la sfârșitul primăverii. Vârful este observat la sfârșitul lunii mai/începutul lunii iunie.

Pentru a obține cele mai relevante rezultate, fiți preciși în formularea dvs. Încercați să utilizați termenii de căutare pe care îi utilizează clienții sau cititorii.

Identificarea momentului în care curba de interes începe să crească poate ajuta marketerii. Aceștia pot să planifice și să înceapă campaniile la momentul potrivit.

Magazine online de încălțăminte pot începe promovarea pantofilor de vară la începutul lunii mai. Asta înseamnă că trebuie să își regleze planul de conținut. Toate textele trebuie să fie publicate mai devreme, în aprilie.

Publicarea conținutului înainte ca interesul sezonier în subiect să crească este esențială. Va oferi un timp afacerii pentru a construi câteva backlink-uri utile.

Actualizarea conținutului de bază, înainte de maximul sezonier este o idee bună. Utilizatorii și Google apreciază conținutul proaspăt. De exemplu, aveți un blog de vacanțe și un articol despre o călătorie în Brazilia, în timpul Carnavalului.

Puteți să o actualizați în ianuarie, când interesul față de subiect începe să crească.

Alegerea celor mai bune regiuni țintite

Ce se întâmplă atunci când evaluați popularitatea unui cuvânt cheie, folosind instrumente de cercetare? Datele pe care le obțineți sunt o medie pentru țara analizată.

Google Trends este unic în această privință. Vă oferă șansa de a verifica modul în care interesul pentru subiectul dvs. variază. Atât în țară, cât și pentru județe sau orașe.

Găsiți secțiunea „Interes în funcție de subregiune” sub graficul „Nivelul de interes de-a lungul perioadei”. Aici puteți verifica ce regiuni ale țării prezintă mai mult interes pentru un subiect.

Dacă o serie de servicii SEO nu depind de locație, puteți utiliza Google Trends. Determinați dacă serviciile dvs. au cea mai mare cerere în București, Cluj-Napoca și Brașov. Puteți încerca apoi publicitatea bazată pe locații pentru a viza aceste zone. Locul în care vă aflați fizic nu va conta.

Funcția este inutilă și pentru întreprinderile a căror locație fizică este irelevantă. Însă, acestea doresc să promoveze servicii dependente de o locație.

Producerea tipului de conținut la cerere

În mod implicit, Google Trends folosește datele de căutare când analizează termenii de căutare. Dar instrumentul conține și date din căutarea de imagini Google și de pe YouTube.

Vă pot ajuta să determinați ce tip de conținut este mai popular în rândul utilizatorilor. Unele cuvinte cheie pot produce rezultate mai bune când sunt asociate cu forma potrivită de conținut.

Creați un videoclip pentru canalul de YouTube în loc să scrieți un alt articol pe blog.

Simțiți că termenul care vă interesază poate da rezultate atât pe blog cât și pe YouTube? Aruncați o privire la curba de tendințe de sub zona de căutare. Consultați rezultatele căutării în YouTube. Mergeți spre cea care pare mai promițătoare.

Creați atât un articol pe blog cât și un videoclip dacă interogarea este la fel de populară.

De asemenea, puteți verifica dacă un cuvânt cheie este în trend pe Google Images. Luați în considerare crearea unui fișier de imagine explicative pe acest subiect. Vă ajută să vă evidențiați în căutarea de imagini și să obțineți multe click-uri pe website-ul dvs.

Analizarea mai multor cuvinte cheie simultan

O altă caracteristică unică este oportunitatea de a analiza simultan mai multe cuvinte cheie. Aveți mai multe cuvinte cheie promițătoare din care să alegeți? Nu vă puteți decide pe care să le luați?

Le puteți compara și alege cuvântul care prezintă o tendință mai pozitivă.

Puteți utiliza funcția pentru a afla volumul de trafic pe care vă puteți aștepta de la un nou cuvânt cheie. Luați cuvântul cheie pe care îl clasificați și care vă aduce deja trafic. Comparați-l cu o nouă interogare de căutare. În acest fel, puteți filtra cuvinte cheie care nu vă pot aduce trafic.

Concluzie

Majoritatea specialiștilor în optimizare SEO utilizează ocazional Google Trends. Aceștia verifică modul în care se schimbă interesul față de un cuvânt cheie, în timp.

Și totuși, foarte puțini folosesc instrumentul la potențialul său maxim, ceea ce este o adevărată rușine. Google Trends vă poate ajuta să obțineți informații cu adevărat prețioase. Puteți chiar să efectuați unele ajustări care să schimbe jocurile la strategia dvs. SEO.

Sperăm că sfaturile împărtășite în acest articol vor deveni acum o parte din rutina dvs. SEO. V-ați familiarizat cu toate secțiunile și filtrele pe care le are Google Trends. Puteți veni cu propriile moduri de utilizare a datelor pentru a efectua o analiză SEO.

Așadar, nu ezitați să vă împărtășiți ideile în secțiunea de comentarii de mai jos. Anunțați-ne ce funcții Google Trends utilizați cel mai mult.

Lasă un comentariu