skip to Main Content
Relaxare

Relaxarea în mediul în care trăim înseamnă acea linie fina dintre munca și viață personală.

Ne dorim armonie între muncă și viață. Ne dorim să aibă un flux și reflux, astfel încât ambele să poată reuși și să prospere.

7 tipuri de odihnă

Există șapte tipuri diferite de odihnă: fizică, mentală, spirituală, emoțională, socială, senzorială și creativă.

Fiecare tip de odihnă are propriile caracteristici care se vor prezenta dacă ai un deficit.

Viață personală

Odihna fizică

Odihna fizică are două componente. Are componenta activă și componenta pasivă,  precum somnul. Avem nevoie de somn de înaltă calitate.

Odihna Fizică
Cunoașteți acel sentiment de calm limpede care vă cuprinde atunci când ascultați vîntul bolborosind pe un câmp sau pe frunzele foșnind din pădure.

Dar odihna fizică include și lucruri active, cum ar fi relaxarea prin yoga, întinderea, folosirea unei role de spumă, masajul și asigurarea faptului că ergonomia spațiului de lucru nu este toxic pentru corpul tău.

Semnele că aveți un deficit activ de odihnă fizică ar putea fi  durerile corporale. Ar putea fi umflarea picioarelor după ce ați stat la birou pentru perioade lungi de timp, ar putea fi spasme în spate.

Odihna mentală

Cineva cu un deficit de odihnă mentală s-ar putea simți mult prea agitat pentru a merge la culcare noaptea, mintea aleargă razna și nu poate să adoarmă și relaxarea ii scapă printre degete.

Un alt exemplu este persoana care intră în magazin și încearcă să-și amintească cele trei articole pentru care a intrat acolo și parcă nu își amintește informațiile.

Se luptă cu concentrarea și reamintirea și nu au o varstă înaintată. Vedem oameni la treizeci de ani care nu își amintesc trei elemente mai mult de câteva minute din cauza acestui creier ocupat. Ei nu sunt capabili să păstreze informații.

Odihna Mentala

Odihna socială

Odihna socială este odihna pe care o simțim în jurul oamenilor dătători de viață. Cei mai mulți dintre noi ne petrecem cea mai mare parte a timpului cu oameni care trag din energia noastră socială și cu care relaxarea nu este posibilă.

Odihna Socială
Sunetele naturale și mediile verzi sau câmpurile deschise au fost legate de relaxare și bunăstare de sute de ani.

Nu că ar fi oameni negativi, dar trag negativ din energia noastră, fie că este vorba de soț, copii, colegi, clienți, toți au nevoie de lucruri de la tine. Ei consumă din acea energie socială.

Îți poți da seama că simți asta dacă te trezești vreodată să spui: „Pot să-mi iau un moment?” Simți că toată lumea ia și nu simți niciodată că cineva contribuie.

Una dintre modalitățile de a-ți evalua odihna socială este să te gândești la toate relațiile tale. Tu ești mereu cel care revarsă energie în viețile altora? Petreceți timp cu oameni care nu au nevoie de nimic de la voi, unde vă bucurați de compania celuilalt și de prezența celuilalt?

Asta ne dorim să avem în viața noastră: niște oameni cu care ne face plăcere să petrecem timpul. Copiii tăi și soțul tău pot face parte din odihna ta socială, dar trebuie să fii conștient de dinamica relației.

Odihna spirituală

Nevoile de odihnă spirituală variază în funcție de sistemul de credințe al cuiva. La baza acesteia se află nevoia pe care toți o avem de a simți că aparținem – acea nevoie pe care o simțim pentru munca noastră și eforturile noastre de a contribui la binele mai mare.

Trebuie să simțim că suntem prezenți în umanitate și sa ne luam relaxarea din conexiunea cu spiritualitatea.

Cineva care ar putea suferi de un deficit de odihnă spirituală este cineva care merge la muncă pentru un salariu, dar spune „Ce fac eu nu contează cu adevărat. Ceea ce fac nu avantajează nimănui. Dacă o fac sau nu, nu va face diferența.”

Dacă nu simți că munca ta are sens, vei experimenta epuizare. Găsiți o modalitate de a vă conecta la sens, fie prin intermediul comunității, printr-o cultură a muncii în care simțiți că ceea ce faceți contează sau printr-o cultură bazată pe credință. Cu toții avem această nevoie de a simți că aparținem și că contribuim.

Odihna senzorială

Indiferent dacă ești sau nu conștient de odihna senzorială, corpul tău și sinele tău subconștient vor răspunde. Sunetul telefoanelor care sună în fundal, luminile strălucitoare a computerului, copiii care se joacă în timp ce ești la biroul tău de acasă, notificările care trec pe telefon sau pe e-mail, toate te afectează senzorial.

Toate aceste trăiri vă pot determina să dezvoltați sindromul de supraîncărcare senzorială. Principalul mod în care cei mai mulți dintre noi răspundem la suprasolicitarea senzorială este iritația, agitația, furia sau furia.

Odihnă emoțională

Odihna emoțională se referă în mod specific la relaxarea pe care o trăim atunci când simțim că putem fi reali și autentici în modul în care ne împărtășim sentimentele.

Este posibil să avem un blocaj emoțional pentru că nu vrem să le împărtășim copiilor noștri cât de rele sunt lucrurile cu pandemia și cum ne afectează finanțele.

S-ar putea să ai o muncă emoțională dacă ești la conducere și ai fost nevoit să concediezi angajați, dar nu ți-ai putut arăta sentimentele pentru că ai vrut ca echipa ta să simtă că totul a fost bine.

De multe ori ne ascundem sentimentele fără a le oferi posibilitatea de a fi exprimate și de a ne vindeca. Simptomele unui deficit de odihnă emoțională sunt sentimentul că trebuie să-ți ții mereu emoțiile sub control, că nu ai niciodată libertatea de a fi cu adevărat autentic în ceea ce simți.

Odihnă Creativă

Odihna creativă este odihna pe care o experimentăm atunci când ne permitem să apreciem frumusețea și relaxarea sub orice formă. Fie că este vorba despre frumusețe naturală, cum ar fi oceanele, munții și copacii, sau frumusețea creată, precum arta, muzica și dansul.

Modul în care vă puteți da seama când aveți un deficit în acest domeniu anume este atunci când vă este greu să fiți inovator. Când vă este greu să faceți brainstorming, când rezolvarea problemelor vă este dificilă. Creativitatea este mai mult decât artă; este orice tip de inovație.

Aveam nevoie de toate cele șapte tipuri de odihnă. Dar nu poți mânca întregul elefant odată. Trebuie să începeți cu o zonă. Procesul de restaurare trebuie să fie ceva pe care îl puteți face aproape în orice moment, fără prea multe limitări.

Nu trebuie să iei o perioadă sabatică de trei luni sau un fel de perioadă mare de timp. Ai nevoie de o strategie de lucruri mici pe care le poți face astăzi pentru a începe să te simți mai bine.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back To Top
Search