AI, cum folosește Google inteligența artificială în optimizare SEO

AI, cum folosește Google inteligența artificială în optimizare SEO. „Viitorul este acum”. Această frază se repetă ca o mantră de câțiva ani încoace.

Se poate observa cu ochiul liber că tehnologia și inteligența artificială se dezvoltă într-un ritm incredibil de rapid. În blog-ul de astăzi veți afla ce este învățarea automată și de ce este în permanență dezvoltată.

Cum un computer cu AI a învins campioana jocului GO

Într-o zi din 2016, doi oponenți de seamă s-au confruntat reciproc într-o luptă pentru un milion de dolari. Cei mai mulți campioni ai jocului de strategie GO s-au confruntat cu computerul. Și au pierdut de fiecare dată când jucau.

De ce contează informația asta? Deoarece GO este un joc strategic, similar cu șahul și necesită o abordare logică și intuitivă. Este în general atribuită ființelor umane, nu mașinilor.

În plus, este considerat cel mai provocator joc din lume.

Programul care a câștigat jocul se numea AlphaGo. A fost creat de experți care lucrează pentru DeepMind. Compania a fost achiziționată de gigantul Mountain View, Google.

Un an mai târziu, marele maestru chinez, Ke Jie a decis, de asemenea, să se „lupte” cu programul. Totuși, similar cu predecesorii săi, nici el nu a reușit să câștige.

Între timp, programul a fost folosit în alte jocuri care au contribuit la dezvoltarea algoritmilor săi. Pentru a le face și mai eficiente, a jucat mii de jocuri împotriva sa.

Google și inteligența artificială

AlphaGo este un simbol perfect al dezvoltării sistemelor de auto-învățare. Ce spune motorul Google despre învățarea automată?

Învățarea automată se bazează pe culegerea de date din mai multe surse. Urmează procesarea lor într-un mod care să permită algoritmului să învețe și să analizeze informații. Toate acestea, fără nicio informație umană.

După cum puteți vedea, învățarea automată funcționează cu exemplele furnizate. Nu cu instrucțiunile introduse de dezvoltatorii web. Din experiența acumulată, algoritmii învață în timp real ce elemente sunt corecte sau care trebuie îmbunătățite.

Motorul de căutare Google utilizează multe sisteme de învățare automată. E cel mai simplu, dar și cel mai sofisticat exemplu de învățare automată.

Datorită sistemelor, motorul de căutare știe ce vreți atunci când începeți să scrieți o interogare. Adaptează rezultatele căutării din informațiile pe care le cunoaște despre dvs., preferințe sau interese.

Acest lucru poate fi observat atunci când privim aspectul rezultatelor căutării. În pozițiile de sus puteți vedea conținut care ar putea să vă intereseze.

Inteligența artificială este folosită pentru recunoașterea feței, detectarea fraudei, sisteme de recomandare. E folosită în sisteme de text și voce, cum ar fi Google Assistant.

Sistemele de învățare sunt aplicate în diverse domenii. De la medicină, sisteme de transport și comunicare, până la magazine online în Google Ads.

Sistemul de inteligență artificială (AI) este conceput pentru a facilita activitățile de zi cu zi. De exemplu, căutarea de imagini cu cei dragi, depășirea barierelor lingvistice cu ajutorul Google Translate.

Scrierea de e-mail-uri sau îndeplinirea de sarcini folosind Google Assistant.

Inteligența artificială ne permite să analizăm problemele actuale. De la sistemele de asistență medicală, la progresul științific, dintr-o perspectivă complet nouă.

Google încurajează utilizarea inteligenței artificiale. Nu doar în scopuri de afaceri, ci și în contexte sociale, umanitare și de mediu.

Sisteme de învățare într-o agenție de marketing digital

Licitarea automată cu ajutorul AI

Licitarea automată vă permite să obțineți rezultate care corespund obiectivelor dvs. Metoda se bazează pe sisteme de învățare.

Algoritmul optimizează sumele licitate pentru fiecare licitație. Vă puteți concentra asupra părților rămase ale campaniilor derulate.

Strategiile de licitare iau în considerare o serie de factori. De exemplu, dispozitivul utilizatorului, locația, ora din zi, limba, sistemul de operare și așa mai departe.

Putem distinge 6 strategii automate de licitare. Fiecare dintre ele servește pentru atingerea unui obiectiv de afaceri diferit.

  1. maximizarea click-urilor. Creșterea numărului de vizite pe website: strategie de licitare standard/de portofoliu. Maximizează numărul de click-uri posibile în bugetul dvs.;
  2. distribuție de afișări vizate. Creșterea vizibilității website-ului dvs.: o strategie de licitare standard/de portofoliu. Disponibilă numai în rețeaua de căutare. Stabilește sume licitate care vă asigură că anunțurile sunt afișate în cele mai înalte poziții posibile. În partea de sus a paginii sau oriunde în SERP;
  3. CPA țintă. Creșterea numărului de conversii. O strategie de licitare standard/de portofoliu, disponibilă în Rețeaua de căutare și de display Google. Setați suma CPA vizată și setează automat sume licitate ce vă vor ajuta să obțineți cât mai multe conversii;
  4. ROAS țintă. Îmbunătățirea rentabilității dvs. cu cheltuieli publicitare. O strategie de ofertă de portofoliu și o strategie standard pentru campanii individuale. Setează automat sume licitate pentru a vă maximiza valoarea de conversie la valoarea ROAS vizată;
  5. maximizarea conversiilor. Creșterea numărului de conversii. Setează automat sume licitate care vă permit să obțineți numărul maxim de conversii în buget;
  6. maximizarea valorii conversiei. Creșterea valorii conversiei. Setează automat sume licitate pentru a maximiza valoarea de conversie în timp ce cheltuiți bugetul.

Strategiile de licitare automatizată vă poate îmbunătăți indicatorii cheie de performanță.

Inteligența artificială este tot mai prezentă în viețile noastre

Învățarea automată se dezvoltă continuu, de mult timp. În urmă cu câțiva ani credeam că mașinile autonome sau electrocasnicele inteligente sunt doar idei futuriste. Idei care nu urmau să se realizeze în următorii 10 sau 20 de ani.

Astăzi, nu este nimeni surprins că soluții ce au fost considerate fantezii pot deveni o parte a realității noastre. Viitorul este acum și ar trebui să beneficiem de posibilitățile pe care ni le oferă.

Ca agenție SEO vă putem spune că merită să folosiți sisteme de învățare în campanii Google Ads. Datorită lor, veți avea mai multe șanse să atingeți grupul țintă. Să maximizați conversiile și, prin urmare, să îmbunătățiți rezultatele și profitul.

Inteligența artificială în optimizare SEO. Cum folosește Google AI?

Este un fapt binecunoscut că inteligența artificială este frecvent folosită în diverse domenii. Nu este diferit când vine vorba de SEO și SEM.

Vreți să aflați mai multe despre baza de căutare AI? Doriți să știți de ce ar trebui să o adăugați în zonele dvs. de interes? Vă aflați la locul potrivit.

În primul rând, să începem cu câteva definiții cruciale.

Ce este inteligența artificială (AI)?

AI, inteligența artificială, este un domeniu de cunoștințe. Se implică în construirea de software și sisteme ce reflectă comportamentul uman și procesele de gândire.

Scopul inteligenței artificiale este dezvoltarea sistemului. Spre deosebire de crearea unui algoritm specific, care după un timp devine autodirecționat. Astfel, poate funcționa fără ajutorul dezvoltatorilor.

Inteligența artificială combină cunoștințe din diferite industrii. De exemplu, inginerie, IT, medicină, psihologie sau statistici.

Învățare automată: cum poate sprijini procesul de optimizare SEO

Inteligența artificială se bazează pe învățarea automată.

Funcția sa principală este să evolueze ca un sistem de încredere de sine. Funcționează pe baza datelor culese și a învățării automate.

Pur și simplu vorbind, sistemul colectează informații, le analizează și își dezvoltă propriile procese. Pe măsură ce apar fluxuri noi de informații, se extinde „rețeaua neuronală”. Astfel, sensibilizează sistemul la noi stimuli și factori.

Cum să gestionați toate aceste date: flux de lucru Big Data

Big Data înseamnă a lucra cu o bază de date extrem de largă. Manevrarea acestor rețele de informații este deosebit de importantă. Mai ales atunci când vine vorba de industrii în care datele noi influențează dezvoltarea întregului sistem.

Actualizările periodice permit implementarea inovațiilor și a altor îmbunătățiri.

Acum, acestea sunt exemple bune de astfel de industrii. Este bine să aruncăm o privire mai atentă asupra lor:

  • medicina;
  • mass-media.

Utilizarea de Big Data în industria medicală este o practică obișnuită în India. Medici locali, în cooperare cu medici din SUA, oferă un serviciu complet de analiză a rezultatelor medicale. Datorită sprijinului algoritmilor pot detecta eficient schema bolii.

Mass media, pe de altă parte, testează capacitatea de a crea conținut bazat pe sisteme dezvoltate AI. Prin colectarea și analiza datelor și pregătirea conținutului de înaltă calitate.

Învățarea automată se dovedește a fi utilă și în mecanică, robotică sau în educație.

Google și încercarea de a implementa o căutare AI

Cu câțiva ani în urmă, Alphabet Co. a fost informat despre introducerea unei schimbări masive. Transformarea se referea la procesul de optimizare SEO. Acest lucru a influențat utilizarea pe scară largă a inteligenței artificiale în SEO Business.

Cu câțiva ani mai devreme, Google căuta în mod activ ingineri tineri și ambițioși. Aceștia trebuiau să-și asume o provocare și să dezvolte primele planuri de implementare a AI.

Obiectivul Alfabetului este o operațiune sistematică pe big data. Organizarea și optimizarea conținutului, în special cea referitoare la știri.

Din 2012, Google implementează oficial căutarea AI. Drept urmare, crawler-urile Google nu mai susțin practicile SEO de black hat.

ANN: inteligența artificială în optimizare SEO

Activitatea ANN (Artificial Neural Network) este similară cu activitatea creierului nostru. Fiecare țesut îl stimulează pe altul. Scripturi extinse învață și prezic apoi posibile soluții. În caz de eșecuri, învață din greșeli.

Cu cât Google adună variabile mai speciale, cu atât rezultatele căutării sunt mai bune.

Învățarea automată se referă la așa-numitele straturi. Pentru Google, operațiunile de învățare automată se bazează pe 4 elemente fundamentale:

  1. recunoașterea vorbirii. În cazul în care sistemul caută substantive, verbe și cuvinte care pot sugera întrebările utilizatorilor. Rețeaua neuronală pentru învățare profundă a scăzut procentul rezultatelor de căutări nevalide cu 25%;
  2. căutarea modelelor de limbaj și gândire naturale. Asocierea întrebărilor inițiale cu rezultate;
  3. traducerea propozițiilor și recunoașterea formei. ANN asociază forme de propoziție, lungime și construcție similară, indiferent de limbă. Permit rezultate de căutare mai precise;
  4. recunoașterea imaginii. Un rezultat obișnuit pentru interogări este o imagine. În acest caz, descrierea imaginii este crucială pentru a permite motoarelor să înțeleagă conținutul acesteia.

Algoritmi Google și inteligența artificială

Rețeaua impecabilă de algoritmi ai motoarelor de căutare se bazează pe fundamentele AI:

  1. crawling și indexare. Googlebot lucrează cu operațiunile noastre la fața locului. Verifică modul în care se răspândește structura legăturilor folosind, de exemplu, fișiere robots.txt;
  2. actualizări. Scopul actualizărilor este de a crește utilitatea rezultatelor căutării. Analiza big data arată calea de operare cea mai optimă;
  3. factorii de clasament. Până în prezent, au fost dezvoltați aproximativ 200 de factori de clasare. Fiecare dintre ei are propriile sale criterii interne. Nu sunt altceva decât rezultatele studiilor AI. Stau în spatele majorității factorilor de clasificare utilizați în prezent.

Care sunt avantajele inteligenței artificiale (AI) în optimizare SEO

  1. ajută la construirea unei strategii. Implementarea unei strategii cuprinzătoare, bazată pe AI, asigură o creștere semnificativă a performanței. Datorită inteligenței artificiale în servicii SEO, operațiunile noastre devin mult mai precise. Se întâmplă acest proces pe măsură ce factorul uman este eliminat. Cu structura bine dezvoltată, instrumentele AI pot detecta eficient. Nu numai problemele tehnice, ci și structurale sau legate de conținut;
  2. accelerează întregul proces. AI în SEO WordPress minimizează considerabil perioada de timp pentru analiza conținutului slab. Procesele interne bazate pe AI permit crearea unui nucleu de cunoștințe. Acesta este gata de utilizat pentru planificarea operațiunilor ulterioare;
  3. contribuie la menținerea unei relații strânse cu clienții. Căutarea AI se referă la obținerea de informații detaliate și precise. Informații despre clientul care efectuează o interogare specifică. Datorită unor astfel de cunoștințe complexe, putem specifica demografia clienților. Vom realiza o comunicare personalizată mai bună.

RankBrain: inteligența artificială pentru Google

Unul din cele mai cunoscute instrumente care conțin AI în oferte servicii SEO este RankBrain. Reprezintă componenta algoritmului Google.

Precizia acestuia este rezultatul obținerii continue a datelor. La fiecare întrebare introdusă în Google, RankBrain devine mai bogat cu informații complet noi și detaliate.

Fără îndoială, o astfel de soluție ar putea fi o contradicție cu practici SEO binecunoscute. Prin urmare, poate ridica poziția de clasare a domeniilor mai slabe. Pe de altă parte, poate oferi utilizatorului răspunsuri mai bune.

Cu toate acestea, nu trebuie neapărat să anuleze cunoștințele SEO curente.

Datorită RankBrain, motoarele de căutare achiziționează cele mai esențiale cunoștințe. De asemenea, oferă răspunsuri mai precise pentru întrebări.

Diferite mișcări în cadrul SERP pot fi, de asemenea, rezultatul modificărilor algoritmului. Merită menționat că eficiența RankBrain este o implicație a activităților independente de AI.

Cercetătorii Google au subliniat că performanța acestei componente este puțin scăpată de sub control. Inteligența artificială începe să acționeze automat și adesea nu merge după sugestiile creatorilor săi.

Ce este important pentru RankBrain atunci când evaluați conținutul dvs.?

Experții de la Moz au ajuns recent cu concluzii interesante. Au determinat valorile care sunt cel mai probabil să aducă inteligența artificială de partea dvs. Acestea includ:

  1. click-uri: numărul, frecvența și regularitatea vizualizărilor website-ului;
  2. calitatea sesiunii: de cât timp s-a angajat utilizatorul cu conținutul website-ului dvs. Care părți au avut cel mai bun răspuns pentru interogarea utilizatorului. Cum a fost timpul petrecut în implicarea cu conținutul dvs.;
  3. interesul utilizatorilor: indiferent dacă utilizatorul a explorat doar una din pagini. Sau poate a urmat structura unui sitemap pentru a ajunge în alte zone ale website-ului;
  4. pogo sticking: alegerea primului rezultat pe pagina rezultatelor căutării. Evaluarea conținutului acestuia și trecerea la următorul rezultat.

În timp ce adunați informațiile de bază menționate, AI poate, într-o clipă, să estimeze potențialul paginii. Nivelul substanțial al acesteia, determinând valoarea pe care o aduce unui potențial utilizator.

Învățare automată în optimizare SEO

Modul în care învățarea automată, nucleul inteligenței artificiale, influențează optimizarea SEO?

  1. sensibilizarea roboților motorului de căutare la „limbajul natural”. Implementarea modificărilor permite aducerea în prim plan a paginilor ce oferă răspunsuri simple. Se examinează structura de limbaj și procesele de creare a interogărilor. Aparatul este capabil să spună ce răspuns și ce pagină vor fi cele mai satisfăcătoare pentru utilizator;
  2. urmărirea tendințelor. Inteligența artificială permite detectarea rapidă și eficientă a știrilor și feedback-ului imediat. Vă vor informa mult mai rapid despre actualizările algoritmului, adaptându-se automat noilor situații;
  3. optimizarea conținutului. Sistemele avansate creează conținut. Construiesc strategii întregi ce funcționează într-un mod natural. Cooperează cu un „țesut viu” creat în fiecare zi, direct de utilizatori.

Cine este principalul beneficiar al implicării în procesele de căutare a AI? Cu siguranță, vor fi cei care s-au concentrat pe creșterea utilității de conținut, până acum. Fără îndoială, beneficiile vor fi cel mai vizibile pentru cei care:

  • au lucrat cu UX web design;
  • au creat conținut web;
  • au avut grijă de optimizarea website-ului;
  • s-au concentrat pe adaptarea profilului legăturilor în timpul SEO off-site.

Cum rămâne cu recunoașterea vorbirii și a imaginii?

Căutarea vocală și a imaginilor sunt ambele elemente care implică AI. Inteligența artificială procesează interogări audio sau video, instantaneu.

Ați găsit vreodată o sugestie de zbor de ultimă oră. Sau o propunere a unei agenții de servicii SEO din apropiere. Sunt, cu siguranță, acțiunile Cortana, Siri sau Alexa, bazate pe capacitățile unei AI bine dezvoltate.

În partea de vest a globului, produsele Google Asistent și Duplex devin tot mai populare.

Căutarea de imagini combinată cu audio a devenit extrem de populară, în special în rândul tinerilor. Studiul constată că până la 66% dintre utilizatorii cu vârste cuprinse între 18 și 26 de ani folosesc această opțiune.

Concluzie

AI în optimizare SEO permite motoarelor de căutare să proceseze și să înțeleagă mai bine conținutul. Cu aceasta vine capacitatea de a selecta mai bine rezultatele și de a răspunde la întrebările utilizatorilor.

Nu există nicio îndoială că inteligența artificială ajută. Nu numai la nivelul unor strategii de marketing, pentru a studia noile tendințe.

De asemenea, poate sprijini procesele SEO datorită creării unor audiențe detaliate și extrem de analizate. Acestea pot fi cunoscute pentru comportamentul și interogările lor.

Lasă un comentariu